В Україні набув чинності “антиколекторський закон”: деталі

В Україні набув чинності закон, який має на меті регулювати роботу колекторських компаній та захистити боржників у разі протермінованої заборгованості.

Цей документ спрямований на боротьбу з незаконними діями колекторських компаній в Україні, в зв’язку з чим отримав неофіційну назву “антиколекторський закон”.

Головна зміна – підпорядкування колекторського ринку НБУ. Тепер один державний орган встановлюватиме правила для тих, хто видає кредити, і для тих, хто їх повертає.

Про це повідомляє ЕП.

Також серед нововведень – регулювання норм поведінки під час стягнення заборгованості. Спілкування колекторів і боржників має відбуватися за такими правилами:

  • Телефонувати боржнику дозволено лише в робочі дні з 9 до 20 години, а проводити особисті зустрічі з ним – лише за його попередньої згоди.
  • Колектори не зможуть використовувати функцію автодозвону до боржника понад 30 хвилин на добу.
  • Під час першого контакту колектора з боржником колектор повинен повідомити повну назву кредитора, інтереси якого представляє, своє повне ім’я, номер телефону та адресу для листування.
  • Телефонувати з прихованих номерів заборонять.
  • Якщо боржник або його представники попросять у колектора документи, які підтверджують борг, він зобов’язаний надати їх протягом п’яти робочих днів. До цього часу спілкування з боржником заборонене.

Водночас колекторам забороняється:

  • Використовувати шантаж та погрози.
  • Надавати неправдиву інформацію про розмір боргу або наслідки, що настануть у разі його непогашення.
  • Телефонувати, надсилати повідомлення або зустрічатися з боржником більш ніж двічі на добу.
  • Повідомляти про заборгованість позичальника третім особам або взаємодіяти з такими особами.
  • Вимагати в близьких, спадкоємців, представників чи поручителів боржника погасити його борг (крім випадків, коли такі вимоги законні).
  • Вимагати погасити борг у спосіб, не передбачений кредитним договором.
  • Використовувати на конвертах, які надсилаються боржнику, написи чи зображення, з яких можна зрозуміти, що отримувач має непогашений борг.
  • Продовжувати контактувати з боржником після того, як він повідомить, що його інтереси представляє адвокат.

Читайте більше економічних новин за посиланням: