Українці створили унікальний підводний стелс-човен, який може нести торпеди, перевозити десантників та керуватися дистанційно

Компанія Highland Systems, заснована українською командою розробників та відома своїм гібридним бронеавтомобілем “Шторм”, під час міжнародної оборонної виставки IDEX-2023, яка стартує сьогодні, 20 лютого, в ОАЕ (Абу-Дабі) вперше продемонструє прототип свого підводного стелс-човна “Кронос”, – повідомляє Defense Express.

У компанії пропонують замовникам доволі цікаву концепцію підводного човна з футуристичним дизайном, призначеного для виконання низки завдань – від комерційних та рятувальних до повноцінних бойових операцій.

Підводний човен "Кронос", фото ілюстративне
Підводний човен “Кронос”, фото ілюстративне

Для останніх підводний човен оснащений шістьома торпедами Black Scorpion від італійської компанії Leonardo – по три одиниці з кожного боку субмарини. Це 127-мм торпеда довжиною 1,1 метра має вагу до 20 кг і здатна уражати цілі на відстані до 3 км.

Підводний човен “Кронос” також може перевозити до 10 десантників (екіпаж при цьому складається з одного капітана-оператора), які можуть вийти з нього безпосередньо під водою.

Крім того, човном можна керувати дистанційно – при цьому дальність управління по закритих каналах становить понад 250 км. У такому варіанті “Кронос” можна використовувати передусім для перевезення понад 3 тонн вантажу.

 

Підводний човен "Кронос", фото ілюстративне
Підводний човен “Кронос”, фото ілюстративне

Субмарина покрита спеціальним композитним матеріалом зверху та зсередини, який виконує функцію збереження тепла, а також ускладнює виявлення підводного човна ворожими сонарами.

Тактико-технічні характеристики підводного човна “Кронос”:

  • швидкість під водою – 50 км/год;
  • швидкість на воді – 80 км/год;
  • робоча глибина – 100 метрів;
  • максимальна критична глибина – 250 м;
  • час перебування човна під водою: 54 години у гібридному режимі, 36 годин – від батареї, 18 годин – у режимі генератора;
  • ширина – 7,4 м;
  • довжина – 9 м;
  • висота – 2,2 метра.