Словаки з 1 грудня також блокуватимуть український кордон – Держмитслужба України

Спілкою автомобільного транспорту Словаччини (Unia autodopravcov Slovenska, UNAS) ухвалено рішення про блокування словацько-українського кордону у пункті пропуску Вишнє Нємецьке – Ужгород, починаючи з 15:00, 1 грудня. Про це повідомляє пресслужба Державної митної служби України.

Словацькі перевізники оголосили, що авто з гуманітарною та військовою допомогою, вантажі, що швидко псуються, пально-мастильні матеріали, живі тварини пропускатимуться без обмежень.

Решта комерційних вантажів пропускатиметься в кількості п’ять автомобілів на годину на виїзд зі Словаччини (в’їзд в Україну).

Блокування не стосується автомобілів, які в’їжджатимуть до Словаччини, тобто виїзд з України здійснюватиметься без обмежень.

На ранок сьогодні на пункті пропуску Ужгород – Вишнє Нємецьке була черга (єЧерга) на виїзд із 1452 вантажівок, на в’їзд – 500.

Як в заяві UNAS, “мета протесту – приєднатися до перевізників з Польщі, які майже чотири тижні блокують пункти пропуску на кордоні. Ми не можемо залишити їх у боротьбі, яка у Словаччині стає спільною боротьбою. Головна вимога – негайно скасувати угоду між ЄС та Україною, внаслідок якої ринок перевезень у Словаччині починає обвалюватися”.

Не всі перевізники Словаччини підтримують блокаду українського кордону. Напередодні президент асоціації перевізників Česmad Павол Пієштянський заявив, що його організація не приєднається до протесту.

Він вважає, що проблема з перевезеннями набагато ширша і потребує дипломатичного вирішення. Голова Česmad зазначає, що транспортною угодою між Україною та ЄС зловживають компанії, які не є українськими.

“В Україні зареєструвалися компанії з Туреччини та інших країн, які не входять до ЄС, бо інакше їм потрібні були б дозволи на транспортування до Євросоюзу. Але це фіктивні українські компанії. Перемістити бренди в іншу країну відносно легко”, – розповів Пієштянський в інтерв’ю місцевому виданню Dennik.

Він попереджає, що через ситуацію, яка склалася, може збанкрутувати третина перевізників Словаччини. Водночас голова Česmad вважає, що у проблемі винні також і держоргани Словаччини.