Нещодавно Кабмін вирішив призупинити державне регулювання цін на пальне, що дозволить компаніям закупити необхідну кількість бензину, дизеля у різних куточках світу та задовольнити попит українців. Колишній міністр економіки України Володимир Лановий розповів, чому держава зробила такий і крок і скільки тепер коштуватиме пальне.
Про це він розказав у ексклюзивному коментарі для ІА «ПІКА».
Чому уряд ухвалив таке рішення, фактично, скасувавши попереднє?
Справа у тому, що попереднє рішення з регулювання цін було невдалим. Тобто, варто було встановлювати максимальну ціну на оптові імпортні надходження і тоді можна було регулювати усі ціни на роздрібну торгівлю на АЗС. Натомість держава ввела обмеження ціни продаж на автозаправках, що зробило бензин та дизель збитковим для продавця – останнього постачальника. Тому почались масові порушення цих правил, коли пальне продавали лише тим, хто був готовий «мимо каси» заплатити більше, тощо. Уряд це побачив, отримав обурення цивільних та військових, визнав свою помилку і скасував власне рішення. Тепер ринок має сам все відрегулювати. Якби так зробили з самого початку, то ринок відразу адекватно б реагував на співвідношення «попит-пропозиція», а так ми мали оцей шок.
Тепер пальне стане дешевшим чи дорожчим?
Найімовірніше, продавці залишать ті ціни, які є сьогодні. Вони все це будуть звалювати на ринок, мовляв, такою є міжнародна ціна. Це буде така собі «тиха» угода між продавцями і ніхто не зможе їх звинуватити, що це синдикативна змова на ринку.
Ціни на пальне впадуть лише тоді, коли ми матимемо надлишок пального і ніхто вже не зможе його продати за 70 гривень. Але ми наразі не маємо стільки бензину та дизельного палива, аби вони були у надлишку, відтак про жодне подешевшання наразі не йдеться.
Ексклюзивні новини у нашому Телеграм-каналі! ! Приєднуйтесь! https://t.me/pika_net_ua
Чи є підстави очікувати, що ми матимемо цей надлишок у найближчому майбутньому?
Ні, найближчим часом такого не буде. Війна відбирає основну частину пального. Хоч про це не дуже говорять, але більшість пального йде на потреби армії, тому нас чекають постійні перебої з доставками і нестача бензину й дизелю. Тому найімовірніше ситуація залишиться такою «замороженою» ще тривалий час.
Більше ексклюзивних новин читайте за посиланням:
- «Це політиканство, адже втратились та тлі війни»: експерт розповів про вишукування «зрад» у діях влади
- Влада анонсувала «болючі заходи для утримання економіки»: що чекає Україну? – думка економіста
- Операція путіна: чи може диктатор не прокинутись після «наркозу»? – думка експерта
- «Повелися на гроші, а виявилося, що треба воювати»: експерт прокоментував скандал із бійцями 103-ї окремої бригади ТрО
- Чому путін – «неякісна копія» Гітлера?
- ОПЗЖ змінила назву, але не суть: що робити із її членами-колаборантами? – політаналітик
- «Зміїний буде або українським, або безлюдним»: чим цей острів для нас важливий? – Андрій Риженко