Польські перевізники, які блокують кордон з Україною, раніше працювали в РФ та Білорусі – Держмитслужба
У Польщі одна з асоціацій перевізників організувала страйк та блокує пункти пропуски на українсько-польському кордоні. Причому протестувальники – це водії вантажівок, які працювали на білоруському та російському ринках. Їх не підтримали інші асоціації, а польський уряд двічі звертався з проханням зупинити акцію.
За інформацією заступника голови Державної митної служби України Владислава Суворова, за жовтень в Україну служба впустила на 30% транспортних засобів більше, ніж виїхало по всьому кордону. По Польщі цей дисбаланс становить 60%: 35 тисяч транспортних засобів виїхало з України, а в’їхало майже 57 тисяч. “Це сигналізує про наявність потенціалу для транспортних засобів, які виїжджають з України”, – сказав Владислав Суворов під час зустрічі, яку організувала Федерація роботодавців України, повідомляє пресслужба організації.
Український уряд до сьогодні не отримував офіційних звернень польських страйкарів і всі вимоги відомі лише зі ЗМІ. Заступниця генерального директора ФРУ Юлія Гончарова зазначила, що всі члени Федерації, які взяли участь у спеціальному опитуванні, підтвердили наявність проблем з експортом продукції через великі черги на кордоні. Середня затримка вантажів становить для 40% респондентів – 5-10 днів, для 53% – 10-15 днів, решта заявила або про швидкий перетин кордону (до 5 діб), або про затримку понад 15 діб.
Порушення контрактів за термінами поставки і більша собівартість – це наслідки зараз, – говорить голова Ради Федерації роботодавців України і співвласник Костопільського заводу скловиробів Дмитро Олійник. Підвищення вартості логістики в 2,5 раза становить додаткові 7-8% собівартості продукції. Важливо, що листопад та грудень – це час укладання контрактів на наступний рік.
І вже сьогодні іноземні споживачі мають сумніви і говорять українським виробникам: “Шануємо, поважаємо, цінуємо вашу якість, влаштовує ціна. Але з огляду на ті ризики, які ми бачимо сьогодні, то програма-мінімум – ми будемо зменшувати обсяг. Тобто ми будемо заміщати постачальниками, до прикладу, польськими”, – пояснив ситуацію Дмитро Олійник.