Представники польської влади у четвер, 9 листопада, провели тригодинні переговори з перевізниками, які блокують найбільші пункти пропуску на польсько-українському кордоні. Це ні до чого не призвело, пише видання RMF FM.
“Ми не почули жодних пропозицій щодо наших вимог”, – сказав представник протестувальників Томаш Борковський.
Основна їхня вимога – припинення транспортного безвізу для України, що скасовує дозвільну систему на перевезення з України в Євросоюз. Раніше кількість дозволів була обмежена і регулювалася на міждержавному рівні, але з середини 2022 року ці дозволи скасували на рівні Євросоюзу.
Державний секретар Польщі Рафал Вебер визнав, що відновлення дозволів знаходиться не в компетенції уряду країни, це питання має вирішуватися на рівні Брюсселя.
Голова ради Федерації роботодавців України та співвласник Костопільського заводу скловиробів Дмитро Олійник не виключає, що українському бізнесу доведеться судитися з Польщею через блокаду.
“Український бізнес залишає за собою право на звернення найближчим часом до відповідних судових інстанцій ЕС і Польщі. Пропоную колегам із ФРУ надати юристам доручення щодо фіксації збитків нанесених таким блокуванням кордонів”, – написав він у Facebook.
За даними Федерації, через черги на кордоні затримка вантажів для більшості експортерів становить від п’яти до 15 днів.
В Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України кажуть, що страйкує лише одна з чотирьох польських асоціацій перевізників. Причому протестувальники – це водії вантажівок, які працювали на білоруському й російському ринках. Їх не підтримали інші асоціації, а польський уряд двічі звертався з проханням зупинити акцію.